Jak zrobić halloweenową dynię

Dyniowe lampiony stały się już tradycją.

Tworzenie ich to fajna zabawa dla całej rodziny.
Wieczorem gdy dynia już znienia się w lampion z ciekawym motywem staje się piękną ozdobą.

My każdego roku mamy inny wzór jaki zdobi naszą pomarańczową dynię.

Najpierw wybieramy wzór,który ma być na nią naniesiony.
W tym roku jest czarownica na miotle, czyli ja.
Gdy wzór już wybrany jedziemy na poszukiwanie właściwej dyni.
My kupujemy nasze dynie u rolnika,trochę trzeba poszukać tej idealnej ale ile z tego frajdy.

image

Gdy już ta najlepsza jest w domu czas przystąpić do zmienienia jej w lampion.

image

Potrzebujemy do tego wydrukowanego na kartce szablonu.
Przyklejamy go do dyni taśmą.
Przygotowaną pinezką nakłuwamy po linii na szablonie wzór,ważne by nakłucia były jedno koło drugiego.
Gdy ta żmudna praca dobiegnie końca ,dynię należy wydrążyć.
Następnie nożykiem wycinamy ponakłówany wzór.
Na koniec wkładamy świeczkę i…
Lampion gotowy.

image

y

Czy Wy również robicie takie lampiony? Jeśli tak podajcie mi linki do waszych arcydzieł chętnie je obejrzę.

3 komentarze

  1. A my w tym roku nie mamy lampiona z dyni! A szkoda! Co roku robiliśmy, a w tym jakoś weny mi na to brak i nie chciało mi się dyni kupować :) Za to Ksawek maluje dynie halooweenowe :)

    1. Widziałam ma wyobraźnie mi tez by sie nie chciało ale ze względu na Niania

  2. Jakoś wyrosłam chyba z robienia lampionów dyniowych, ale ten pomysł z motywem – genialny!
    P.

Skomentuj

